قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی:فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت:کنگره سه هزار شهید استان از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه جاری برگزار می شود که در این کنگره سبک زندگی جهادی، انقلابی و ساده زیستی شهدا ارائه خواهد شد.

نمایشگاه«یاد یاران» افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،سردار سید حسن مرتضوی، در مراسم افتتاح نمایشگاه رزمی و فرهنگی یاد یاران افزود: این نمایشگاه که در حاشیه برگزاری اجلاسیه دایر شده است، مروری بر تاریخ پر فراز و نشیب دفاع مقدس، پیروزی ها و خاطرات قبل و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل اسناد و عکس های آغازین روزهای نهضت امام(ره) تا دوره کنونی، معرفی مشاهیر استان، اسناد جنگ، رشادت های آزادگان در دوران اسارت، اسناد متعلق به شهدا و در مجموع اسناد افتخار مردم خراسان شمالی در نیم قرن اخیر است.

دبیرکل کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی عنوان کرد: نمایش توانمندی های نظامی و انتظامی در مدت برگزاری اجلاسیه، تداعی کردن فضای جبهه با مرور نکات برجسته فرهنگ دفاع مقدس، استقرار ماکت عملیات های بزرگ مانند والفجر8، ایجاد کافه شهدا که یادآور ایثارگری، سخت کوشی و ساده زیستی شهدا است از دیگر برنامه های جانبی برگزاری اجلاسیه است.

سردار مرتضوی تصریح کرد: آنچه که امروز به شدت به آن نیاز داریم، توجه به سبک زندگی جهادی، انقلابی و ساده زیستی است که در اجلاسیه سه هزار شهید استان ارائه خواهد شد، همچنین کنگره یادآور روح مقاومت، ایستادگی و دشمن ستیزی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن روحیه مقاومت و استکبار ستیزی نیاز اساسی و ضروری زندگی امروز ماست، گفت: کنگره سه هزار شهید استان سعی دارد با یادآوری آداب، رفتار و خصوصیات زندگی شهدا بین مخاطبان و دفاع مقدس، پیوند روحی، قلبی، منطقی و عقلانی برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان با سالروز شهادت شهدای وحدت تقارن پیدا کرده است، بیان کرد: وحدت، همدلی و هماهنگی در خراسان شمالی موج می زند و تلاش و همت تمام مسئولان استان برای برگزاری باشکوه کنگره ملی سه هزار شهید استان از آثار پربار و مثبت این اجلاسیه است.

بر اساس این گزارش؛ نمایشگاه رزمی فرهنگی یاد یاران که در حاشیه برگزاری اجلاسیه سه هزار شهید خراسان شمالی دایر شده است، دارای 100 غرفه از اسناد و عکس های مقاومت، مبارزه، ایثار و شهادت تاریخ نیم قرن اخیر مردم خراسان شمالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.